Главная / Технологія будівництва бетонних доріг
Останнім часом в Україні все частіше говорять про бетонні дороги. Одні вважають їх ідеальними для будь-яких кліматичних та експлуатаційних умов. У приклад найчастіше наводять США, де більшість доріг мають саме бетонне покриття. Інші вказують на велику вартість будівництва таких доріг, порівняно з асфальтовими. Також серед питань — наявність необхідної дорогої техніки та можливостей виконання всіх необхідних вимог з боку підрядників.
Для влаштування бетонних доріг необхідний якісний бетон, а відповідно і якісні сипучі матеріали, такі як цемент, щебінь, пісок та інші.
Нещодавно на ділянці дороги Осіятське – Миколаїв уже залили фінішний шар важкого бетону завтовшки 26 сантиметрів. Це 66 кілометрів оновленої дороги Н-14 Олександрівка – Кропивницький – Миколаїв. Тепер дорога Н-14 витримує великі навантаження як температурні, так і вагові. Гарантійний термін – близько десяти років.
Основні етапи будівництва:
Підготовка. Як і для асфальтових доріг, спочатку треба підготувати ґрунтову основу. Її формують грейдерами і котують котками на глибину близько 30 см. При необхідності зволожують або навпаки проводять заходи щодо зниження вологи. Поверхні надають ухил від середини до краю 2-4°. З обох боків облаштують укоси або лотки для відведення води.
Облаштування підсипки. Зі шлаку, відсіву, піску або піщано-гравійної суміші формують підсипку товщиною 20-40 см. Як в’яжуче для скріплення підсипки, використовують портландцемент, шлаки металургійного виробництва, вапно, золу від згоряння вугілля тощо. На шар підсипки укладають гідроізоляційну плівку. Опалубку (допоміжну конструкцію для надання дорозі заданих параметрів) роблять із деревини або металу і тільки для заливання рідкого бетону. Зазначимо, що на трасах зазвичай її застосовують лише поперечно – на початку та у технологічних розривах. Товщина пластин опалубки – близько 50 мм. Її змащують спеціальною речовиною, щоб після застигання бетону можна було вийняти. Її висота відповідає товщині бетонного шару дороги (зазвичай 10-15 см). Сучасні бетоноукладачі оснащуються «ковзною», тобто рухомою опалубкою. Вона відразу формує цементобетонне покриття заданої ширини та товщини, що спрощує укладання.
Армування. Укладають сітку з арматури, потім бетоном доводять до заданої товщини. Каркас з арматури запобігає розтріскуванню бетону під великими вантажівками.
Заливання бетоном. Після армування і заливки бетонну масу розрівнюють і ущільнюють плаваючою віброрейкою і занурювальної вібробулової. Нині рідкі бетони застосовують рідко. Зараз частіше будують дороги із твердого бетону. Його ущільнення проводить сам бетоноукладач. Такий бетон «тримає» форму відразу після укладання.
Нарізування деформаційних швів. Технологія будівництва бетонної дороги включає будову деформаційних швів. Через кожні 18 м їх формують за допомогою дощок, а потім, коли міцність бетону досягне 50-60%, нарізають з відстанню 6 м. Для цього використовують інструмент, який називається швонарізачем. Шви дають простір розширення матеріалу при нагріванні влітку. Від проникнення води їх захищають мастикою.
Для замовлення сипких матеріалів для будівництва та ремонту, достатньо просто зателефонувати до нашої компанії. Наші фахівці підберуть необхідні матеріали та організують доставку на об’єкт.